Kutyával könnyebb a tanulás
2022-12-06
2022-12-06
Berta Tímea Regina tanárnő osztályában már hosszú ideje szívesen látott vendégek a Kutyával Egy Mosolyért Alapítványtól Borsos Andrea és négylábú “munkatársai”. Ezen alkalommal a tanárnő bemutató digi-órát tartott a 4. c osztályban, melyen jelen voltak az iskola tanítói, tanárai, hogy ők is bepillantást nyerjenek az élményalapú tanítás ezen formájába. Az alaphangot már önmagában az megadja, amikor a kis állat belép az osztályterembe, hiszen mindenki izgatottá válik, maga a kutyus is sokkal jobban pörög. A kis Yorki jelenléte arra inspirálja a tanulókat, hogy a figyelmüket koncentráltabban összpontosítsák a feladatokra. Megéri figyelni és jól dolgozni, mert a helyes válaszokért, a jó megoldásokért jutalom jár. A jutalmazás pedig nem más, mint egy kutyával végzett trükk. Ki ne szeretné, ha a kis jószág a jutifalatot a homlokáról venné le, vagy masszázs gyanánt a hátán szaladna oda és vissza, csak hogy 2 népszerű trükköt említsek? Természetesen vannak olyan gyerekek, akik bátortalanabbak, de az állat kedves lénye idővel őket is elvarázsolja, és egy ilyen tanítási módszerrel a nehezen beilleszkedő, vagy visszahúzódó tanulók is könnyebben ki tudnak nyílni. Ennek az órának a különlegessége, hogy eszközként megjelenik a tablet, amit 2 fős mikrocsoportban használnak a gyerekek, s előre összeállított Tankocka feladatokat kell megoldaniuk a Kincskereső kisködmön című szépirodalmi mű feldolgozása kapcsán. A tanítás ezen formájában sok lehetőség rejlik. A tanárnő irányítása alatt a közös projektmunkában elmélyülnek a diákok, mialatt megtanulnak együtt dolgozni, érik kooperációs képességük. A feladatok gyors és helyes megoldását pedig a kiskutyákkal végezhető jutalom trükkök motiválják. S nem utolsó sorban, az ilyen élmények által megszerzett ismeret mélyebb és stabilabb tudást eredményez.
Egy ilyen óra alkalmával öröm és kellemes hangulat tölti be az osztálytermet, mindenki jól érzi magát, ahol a vidám és felszabadult környezetben a tanulás is örömmé válik.