Akadálymentes változat

Tisza-Tó - vízitúra, június 23 -27

2023-09-18

Görgess lejjebb

Öt napos táborunk nagyon jól sikerült. Köszönjük mindenkinek, aki velünk volt ezen a varázslatos madárvilággal rendelkező, szépséges és magával ragadó  tájon. A sok evezéssel mindenki erősödött, néha nagyon fárasztó és hosszú volt, de kibírtuk. Sokat játszottunk a vízben, új sporteszközöket próbálhatunk ki /sup- kajak/, új barátságok születtek,jó hangulatú estéken sokat nevettünk. Megtanultuk, hogy a Fattyúszerkő egy itt élő madár, melyről kilátót is elneveztek, hogyan hasznosítják a sulymot, ami egy vízi növény, amibe nem érdemes belelépni. Sok élménnyel gazdagodtunk! Köszönjük a helyi túravezetőknek a sok élményt!

1. nap Kirándulásunk előtti napon kiosztottuk a bizonyítványokat, lezártuk az évet, és másnap egy csapat gyerekkel 33-an elindultunk a Tisza-tóhoz Vizivándoros vízitúrára.

Csodaszép helyeken jártunk, mesés vízi ösvényeket jártunk be. A gyerekeknek volt alkalmuk játszani a vízivárban, kipróbálhatták a supot, a vízibiciklit. Szuper nap volt!

2.nap Vasárnap egy 3-4 órás evezéssel Tiszavalkra érkeztünk. A gyerekek nagyon ügyesek voltak. Nagyon szép helyeken eveztünk, sok szép madarat láttunk. A délutáni pihenő után lehetett supozni, kajakozni. Esti fürdés, ugrálás koronázta meg a napunkat.

3.nap A hétfői napunk Tiszavalk környékén telt, kb.11 km-t eveztünk, csónakból fürödtünk a tóban. Izgalmas volt a visszaszállás a hajókba. Jártunk a csodálatos madárrezervátumban, egészen közelről csodálhattunk meg sok különleges madarat. Számos érdekességet hallottunk a túravezetőinktől a Tisza-tó kialakulásáról, az itt honos növényekről, madarakról.

4.nap Kedden első megállónk a Túristvándi vízimalom, ami egy működő malom. Ezután Szatmárcsekei csónak kopjafás temetőben néztük meg Kölcsey sírját. Petőfi ezen a környéken írta Tisza című versét. Megnéztük a Petőfi emlékhelyet egy erdő közepén. Az idő kedvezett nekünk, és Tivadarnál jót fürödtünk, játszottunk. Tarpán egy újabb malmot látogattunk meg, ez egy szárazmalom volt, amit régen lovak hajtottak. Majd felkapaszkodtunk a tarpai hegyre, ahonnan gyönyörű kilátás tárult elénk, láttuk a Beregi síkságot és a Kárpátok vonulatát. Megérkezve Beregdarócra, újabb fürdési lehetőségünk nyílt a Hétcsillag Református Üdülőközpontban. A finom vacsora után diákjaink nagyon jót fürödtek, közösen játszottak az esti takarodóig.

5.nap Nem volt igazán strandidő, kerékpározni indultunk. Úti célunk a Kiskörei hallépcső volt, s nem bántuk meg. A gáton bicikliztünk. A mai táv 50 km volt drótszamárral. Délután még strandra mentünk és sokan fürödtek. A vacsorát mi főztük, a gyerekek pedig segítettek. Este vetélkedőt szerveztünk. Jó hangulatban telt a mai nap.