Akadálymentes változat

Felső-Tisza - Vándortábor - Kerékpártúra

2023-09-21

Görgess lejjebb

20 gyermekkel és 5 kísérő tanárral kalandozunk ezen a vidéken egy hétig július 22 - 27-ig.

1.nap Hosszú vonatozás után megérkeztünk Fehérgyarmatra.

A kerékpárok átvétele után átpakoltuk a kerékpáros táskákba a heti motyónkat, ezt egész héten vittük magunkkal. Hamar áttekertünk első szálláshelyünkre, Penyigére. Megérkezésünk után a gyerekek gyorsan birtokba vették a focipályát, és a ping-pong asztalokat. Vacsora után jó pár fiú élt a horgászás lehetőséggel, közösségi játékkal fejeztük be az estét. Ezen a Horgásztanyán faházakban aludtunk.

2.nap Célállomás Csengersima települése volt. Sokat tekertünk a gáton. Egy hosszabb megállót tettünk Kölcsey - Kende kastélyban, ahol a helyi idegenvezetőnk lelkesen mesélt a hely történetéről. Több árpád kori templomot megnéztünk az utunk során. Közös pizzázás és játék zárta a 2. napot.

3.nap Először Nagygéc felé vettük az irányt, ahol a Megmaradás emlékművet néztük meg, a falu történetéről meséltek nekünk. A 70-es években a Szamosi árvíz miatt a falut kitelepítették. Sokat tekertünk a gáton a nagy melegben. Megérkezve Kölcsére fürödhettünk a Túrban, ami jóleső felfrissülést adott. A vacsorát mi készítettük el Péter és Zoli bá nagyon finom paprikás krumplit főzött. A gyerekek itt sátrakban aludtak. Esőt jósoltak éjszakára, de szerencsére elkerült bennünket.

4.nap Első megállónk a Túristvándi vízimalom, ami egy működő malom. Ezután Szatmárcsekei csónak kopjafás temetőben néztük meg Kölcsey sírját. Petőfi ezen a környéken írta Tisza című versét. Megnéztük a Petőfi emlékhelyet egy erdő közepén. Az idő kedvezett nekünk és Tivadarnál jót fürödtünk, játszottunk. Tarpán egy újabb malmot látogattunk meg, ez egy szárazmalom volt, amit régen lovak hajtottak. Majd felkapaszkodtunk a tarpai hegyre, ahonnan gyönyörű kilátás tárult elénk, láttuk a Beregi síkságot és a Kárpátok vonulatát. Megérkezve Beregdarócra újabb fürdési lehetőségünk nyílt a Hétcsillag Református Üdülőközpontban. A finom vacsora után diákjaink nagyon jót fürödtek, közösen játszottak az esti takarodóig.

5.nap Vámosatyai Református templomban kezdtünk, ahol a templom történetét is megtudhattuk. A templomban restaurátorok dolgoztak, ők meséltek a munkájukról, hogy zajlik egy templom feltárása, milyen eszközökkel dolgoznak. Innen a Büdy vár romjaihoz kerekeztünk. A Csarodai templomban a mosolygós szentek fogadtak bennünket. Ebben a templomban maradt meg legjobban a XIII.századi katolikus templom freskói. A Beregi keresztszemes tájház volt a következő megállónk. Itt megcsodálhattuk a templomot, amit paticsolt tapasztott technikával építettek elődeink. Célállomásunk Gergelyugornya volt, ahol a Bereg szíve üdülőközpontjában lábasházakban volt az esti szállásunk.

6.nap Vásárosnaményban néztük meg a Hunor Vadászati kiállítást és hallgattunk egy érdekes előadást, tárlatvezetést. Nagyon tetszett a kiállítás a gyerekeknek. Délután Tivadarba érve a szállás elfoglalása után a nap is kisütött és egy jót strandoltunk a Tiszaparton. A hét egy vidám vetélkedővel zárult.